غرفه سازی دو طبقه چگونه است؟ | معرفی غرفه سازی دو طبقه + روش اجرا

غرفه سازی دو طبقه چگونه است؟ | معرفی غرفه سازی دو طبقه + روش اجرا

امتیاز داشتن یک غرفه در یک نمایشگاه، انگیزه‌ای بسیار بالا و اضافی به کسب و کار اعطا می‌کند. این اقدام همچنین به موفقیت روزافزون شما کمک می‌کند. بنابراین، برای معرفی کسب و کار خود به دیگران، می‌توانید از غرفه‌های نمایشگاهی استفاده کنید. هدف از برگزاری نمایشگاه و اجاره غرفه، آشنایی با کسب و کار و معرفی محصولات به دیگران است.

با پیشرفت فناوری، شرکت‌ها می‌توانند برای تبلیغات و گسترش کسب و کار خود در داخل و خارج از کشور، از غرفه‌های نمایشگاهی استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم در مورد “ایجاد غرفه دو طبقه”، فضای مورد نیاز، جزئیات فنی، هزینه‌های راه‌اندازی، انتخاب غرفه و… بحث کنیم. اگر شما هم قصد راه‌اندازی یک غرفه دو طبقه را دارید، به شما توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مطلب ادامه دهید.

غرفه سازی دو طبقه شامل چه اصولی است؟

غرفه سازی دو طبقه شامل چه اصولی است؟

همانطور که می‌دانید، طراحی و اجرای غرفه‌های دوبلکس در دوران اخیر بسیار محبوب شده است. دو طبقه کردن فضا، به منظور جدا کردن فضای مذاکرات از فضای نمایشگاه، از جمله دلایلی است که این نوع غرفه‌ها به توجه مراجعین خصوصاً بازدید کنندگان نمایشگاه می‌انجامد. طراحی و ساخت غرفه دوبلکس وظیفه شرکت‌های غرفه‌سازی می‌باشد و بهتر است با یک مشاور ماهر همراه شوید.

معمولاً در “ایجاد غرفه دو طبقه” نیاز به رعایت عوامل متعددی است. در نمایشگاه‌ها، تعداد مراجعین بسیار زیاد است و زمان محدودی برای بازدید وجود دارد. بنابراین، غرفه باید بسیار منحصر به فرد و جذاب باشد تا مخاطبان را جلب کند و کارفرما بتواند خدمات خود را به مراجعین و مشتریان ارائه کند.

تفاوت غرفه‌های دو طبقه با غرفه‌های یک طبقه در نمایشگاه

تفاوت غرفه‌های دو طبقه با غرفه‌های یک طبقه در نمایشگاه

همانطور که می‌دانید، با افزایش فضای مورد نیاز، هزینه‌ها نیز افزایش می‌یابد. وجود سازه‌های فلزی و استفاده از متریال‌های مختلف برای طبقه دوم، به افزایش قیمت منجر می‌شود. یکی از مسائلی که در “ایجاد غرفه دو طبقه” باید به آن توجه شود، دریافت مجوز مورد نیاز است.

پس از دریافت مجوز، باید به طراحی و اجرای طبقه دوم غرفه پرداخته شود. پس از اتمام کار، کارفرما باید برنامه‌ریزی دقیقی برای موفقیت در نمایشگاه داشته باشد. در هر طبقه، برنامه‌ها و اقدامات خاص خود را اجرا می‌کند.

جاگیری مناسب در طراحی غرفه دو طبقه

جاگیری مناسب در طراحی غرفه دو طبقه

یکی از نکاتی که در “ایجاد غرفه دو طبقه” باید مد نظر قرار گیرد، فضای غرفه است. راحتی در تردد، دید مناسب نسبت به محصولات، جدایی فضای مذاکرات از فضای نمایشگاه، و طراحی منحصر به فرد، بسیار در جلب توجه مشتریان تأثیرگذار است. نمایشگاه‌هایی که امکان طراحی غرفه دو طبقه را فراهم می‌کنند، به منظور انجام مذاکرات خصوصی و برگزاری جلسات در طبقه دوم راه‌اندازی می‌کنند. این اقدام به کاهش تردد غیر ضروری در زمان مذاکرات کمک می‌کند. بهتر است از انباری مناسب برای اداره غرفه در هر طبقه استفاده شود.

نکات فنی ضروری در “ایجاد غرفه دو طبقه”

برای افزایش استحکام اسکلت غرفه، معمولا از اسکلت آهنی استفاده می‌شود. ابعاد و طول ستون‌های جلویی غرفه بسیار حائز اهمیت است تا مقاومت لازم فراهم شود. متراژی که نمایشگاه به غرفه‌دار می‌دهد ممکن است با متراژ طبقه دوم متفاوت باشد. به طور کلی، فقط ۵۰ درصد از کل متراژ غرفه به طبقه دوم اختصاص داده می‌شود.

یکی از موارد مهم در “ایجاد غرفه دو طبقه”، مراعات جانپناه است. ایمنی افراد بسیار حیاتی است و باید به آن توجه شود. از دیوارها یا حفاظ‌های آهنی برای جانپناه طبقه دوم و نرده‌های استیل یا شیشه برای پله‌ها استفاده می‌شود. برای طراحی خاص طبقه دوم، استفاده از موکت‌های با رنگ‌های سازمانی توصیه می‌شود، و برای کف غرفه، رنگ طوسی معمولا انتخاب می‌شود.

آیا هر غرفه در نمایشگاه‌ها امکان داشتن دو طبقه را دارد؟

باید دانست که “ایجاد غرفه دو طبقه” باید با رعایت استانداردهای سالن نمایشگاه انجام شود. هر نمایشگاهی استاندارد خاصی دارد و ارتفاع سالن نمایشگاه قبل از اجاره غرفه باید مورد بررسی قرار گیرد. ارتفاع مجاز معمولا حدود ۳.۵ متر است و باید با رویه‌های نمایشگاهی راهنمایی شود.

هزینه “ساخت غرفه دو طبقه”

مانند آنچه کمی پیشتر ذکر شد، هزینه ساخت غرفه دو طبقه بیشتر از ساخت غرفه یک طبقه است. به طور کلی، هزینه ساخت طبقه دوم حدود ۵۰ درصد کمتر از طبقه اول است. به عنوان مثال، اگر هزینه کل غرفه ۸۰۰ هزار تومان باشد، هزینه طبقه دوم ۴۰۰ هزار تومان است.

وقت مفید بازدیدکننده در “ایجاد غرفه دو طبقه”

وقت مفید بازدیدکننده در "ایجاد غرفه دو طبقه" باید دانست که هیچ یک از بازدیدکنندگان بیش از دو ساعت را برای بازدید از نمایشگاه اختصاص نمی‌دهند. معمولا در هر نمایشگاه حدود ۱۵۰ غرفه وجود دارد که بازدیدکنندگان باید همه این غرفه‌ها را ببینند. به طور متوسط، هر بازدیدکننده ممکن است حدود ۵ دقیقه برای بازدید از هر غرفه وقت بگذارد. بنابراین طراحی و مدیریت غرفه باید به گونه‌ای باشد که توجه بازدیدکنندگان را جلب کند.

معایب غرفه سازی دو طبقه

نکات فنی در طراحی و ساخت غرفه های دو طبقه متفاوت است. در ساخت این نوع غرفه ها باید از ساختار آهنی استفاده شود تا استحکام سازه تضمین شود. همچنین، در بخش جلوی غرفه نیز ستون گذاری هایی انجام می شود که مقاومت غرفه را افزایش می‌دهد. از نظر ابعاد نیز طبقه اول با طبقه دوم تفاوت دارد. معمولاً طبق قوانین نمایشگاه‌ها، کارفرما تنها می‌تواند ۵۰٪ از متراژ کل بنا را به طبقه دوم اختصاص دهد. نکات ایمنی و حفاظتی نیز باید در غرفه های دو طبقه به صورت دقیق رعایت شود. برای افزایش ایمنی، توصیه می شود از امکانات جان پناه در این نوع غرفه ها استفاده کرد. همچنین، برای پله ها می‌توانید از نرده های استیل یا شیشه‌ای استفاده کنید.

نتیجه گیری

با توجه به مطالبی که در قسمت‌های قبلی بیان شد، اگر قصد راه‌اندازی و “ساخت غرفه دو طبقه” در یک نمایشگاه را دارید، باید همه موارد را طبق قوانین نمایشگاه انجام دهید تا بتوانید محیطی زیبا و دلچسب برای بازدیدکنندگان فراهم کنید و محصولات خود را به فروش برسانید.

ساخت غرفه‌های دو طبقه در نمایشگاه‌های ایران به اندازه زیاد رایج نیست. با این حال، شرکت‌هایی وجود دارند که می‌خواهند غرفه دو طبقه داشته باشند و برای این منظور هزینه بیشتری را متقبل شوند. توصیه می‌شود به جای پرداخت این هزینه برای غرفه دو طبقه، همین مبلغ را برای اجاره یک غرفه بزرگ‌تر صرف کنید.

3/5 - (1 امتیاز)

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *