شرکت در نمایشگاههای خارجی و غرفه سازی، به برندها فرصتی منحصر به فرد برای جذب مشتریان جدید میدهد. این رویدادها، به شرکتها امکان میدهند تا از طریق حضور در نمایشگاههای خارجی، جایگاه قویتری در بازارهای جهانی کسب کنند و به تبلیغات مؤثر و برقراری ارتباطات موثر با مشتریان بپردازند.
با شرکت در نمایشگاههای خارجی و ایجاد غرفه، شرکتها به راحتی نیازها و خواسته های مشتریان خود را شناسایی کرده و خدماتی با کیفیت، متناسب با این نیازها، ارائه می دهند. در این فرصت ، ارتباط نزدیک با مشتریان جدید برقرار کرده و امکان ایجاد فرصتهای فروش به وجود میآید.
بنابراین، تأثیر غرفه سازی در ایجاد پتانسیلهای بینالمللی، یافتن مشتریان جدید و تقویت ارتباط با مشتریان پیشین نباید نادیده گرفته شود. در این مقاله، به بررسی مزایا غرفه سازی و راهنمای غرفه سازی در بازارهای بینالمللی میپردازیم.
پیشنهاد سفیران اسپیس به شما : سازه های نمایشگاهی، بهترین انتخاب برای حضوری موفق در نمایشگاه |
راهنمای غرفه سازی در خارج از کشور
حضور در نمایشگاههای تجاری فرصتی عالی برای شبکهسازی و ورود به بازارهای جدید هستند. اگر به دنبال ورود به بازارهای بینالمللی هستید، نمایشگاههای تجاری خارج از کشور میتوانند یکی از اولین راههای ارتباطی شما برای برقراری ارتباطات و جلب مشتریان بالقوه باشند. غرفه سازی در این نمایشگاهها دارای مزایای زیادی است که هرکدام از این مزایا فرصتی بسیار مناسب برای بیشتر دیده شدن برند شرکت شما ایجاد می کنند. شرکتهای ایرانی میتوانند در اکثر نمایشگاههای تجاری، که در کشورهایی مانند امارات، عمان و دبی برگزار میشود، غرفه سازی کرده و از مزایای این فرصت بهرهمند شوند.
پیشنهاد مطالعه : “صفر تا ۱۰۰ غرفه سازی با اسپیس فریم در نمایشگاه های بین المللی“ |
مزایای غرفه سازی در خارج از کشور
۱| ارتباط حضوری با شرکت های بین المللی
زبان بدن نشان دهنده احساسات افراد است. توانایی فهمیدن اینکه آیا کسی به محصولات شما علاقهمند است یا فقط به دلیل هدایای رایگانی که ارائه میدهید به سمت شما کشیده شده است این امکان را فراهم میکند تا در تعامل با افراد به صورت عمیقتر، ارتباط برقرار کنید. همچنین افرادی که به خرید و برقراری همکاری علاقهمندند، می توانند با دیگران به صورت حضوری ملاقات کرده و ارتباط برقرار کنند. بنابراین، برقراری ارتباط حضوری با بازدیدکنندگان، خریداران و همکاران در سطح بینالمللی منجر به ایجاد اعتماد و ارتباط واقعی میشود که فرصتهای تجاری بسیاری را در طولانی مدت برای شما ایجاد میکند.
۲| قرار گرفتن در بازار های بین المللی
ورود به یک بازار جدید، به ویژه بازار بینالمللی، کارآسانی نیست. با این حال، شرکت در یک نمایشگاه تجاری در کشوری که قصد ورود به بازار آن را دارید، دسترسی به افرادی را امکانپذیر میسازد که به دلیل علاقهشان به این صنعت، آمادهاند در چنین فضایی برای بازدید از شما و سایر شرکتها حضور یابند. تاکتیکهای دیگر برای ورود به بازار جدید، معمولاً به کندی پاسخ میدهند. اما یک نمایشگاه تجاری در عرض چند روز، کمک میکند تا کسب و کار و محصولات شما در دید هزاران نفر قرار گیرد و از این طریق میتوانید به راحتی در بازارهای جدید حضور یابید.
۳| افزایش آگاهی از برند در فضایی وسیع تر
برای افزایش شناخت نام تجاری خود و قرار دادن آن در معرض دید عموم، شرکت در نمایشگاهها و غرفه سازی در خارج از کشور فرصت بسیار موثری است. میتوانید این اقدام را با استفاده از روشهای متنوعی انجام دهید، اما غرفه سازی اثرات بیشتری در نحوه نمایش برند شما دارد. بازدیدکنندگان، تا زمانی که با نام شما آشنا هستند، حتی اگر در همان لحظه به محصولات یا خدمات شما نیاز نداشته باشند، احتمال نگه داشتن کسب و کار شما در ذهنشان تا زمانی که به آن نیاز پیدا کنند بالا است .
۴| افزایش مشتری
نمایشگاههای تجاری بینالمللی، میزبان افراد زیادی از تمام نقاط جهان هستند. این افراد ممکن است غرفهداران دیگر، حامیان مالی، یا بازدیدکنندگان باشند، اما هر کدام از آنها میتوانند فرصتی برای نمایش و معرفی کسب و کار شما به تعداد زیادی از افراد جدید باشند. به طور واقعی، ۹۲ درصد از افراد برای کاوش درباره محصولات یا خدمات جدید در یک نمایشگاه حاضر میشوند و ۹۰ درصد از شرکتکنندگان در ۱۲ ماه گذشته با هیچکدام از غرفههای شرکت کرده در نمایشگاه، ملاقات نداشتهاند. این به این معناست که با غرفهسازی در نمایشگاههای تجاری خارج از کشور، از هر ۱۰ نفر ۱ نفر فرصت مناسبی برای جذب است.
مزایای دریافت خدمات غرفه سازی در خارج از کشور
- قیمت غرفه سازی خارجی بسیار کمتر : در صورتی که قصد شرکت در نمایشگاههای تجاری خارج از کشور را دارید و بین دریافت خدمات غرفه سازی داخل ایران و کشور مقصد مانده اید، توجه کنید که تفاوت قابل توجهی در قیمت این سرویس در دو کشور وجود دارد. دلیل اصلی این تفاوت، تفاوت واحدهای پولی میان دو کشور است که ممکن است باعث افزایش هزینهها گردد.
- صحبت به زبان مشترک : یکی از مسائل مهم ، مرتبط با درک و همزبانی با شرکت طرف قرارداد است. وقتی که از یک شرکت ایرانی برای خدمات غرفهسازی در خارج از کشور استفاده میکنید، انتظار دارید که این درک متقابل زبانی به دلیل استفاده از زبان مشترک و مشترکات فرهنگی به طور طبیعی برقرار شود. در حالی که اگر تصمیم به دریافت این سرویس از کشورهای خارجی بگیرید، احتمال بروز مشکلات ارتباطی وجود دارد. در این مواقع، نیاز به استفاده از مترجمان جهت تسهیل ارتباطات مطرح میشود. این مترجمان علاوه بر عدم امکان برقراری ارتباط مستقیم، با افزایش هزینهها (ناشی از پرداخت دستمزد مترجم) شما را دچار مشکل می کنند.
- اعتماد : در ایران، با انجام پرس و جویی در بین دیگران و یا مراجعه به سایتهای ارائهدهنده خدمات غرفهسازی، میتوان به حد زیادی اطمینان حاصل کرد که انتخابی صحیح برای شرکت در نمایشگاههای خارجی دارید. اما در مورد انتخاب چنین شرکتی در خارج از کشور، به دلیل مشکلاتی مانند زبان، اعتماد به شرکتها نسبتاً دشوار است.
اقدامات لازم قبل از غرفه سازی در نمایشگاه خارجی
شرکت در یک نمایشگاه مرتبط با صنعت شما تنها بخشی از ماجرا است و اطمینان از حضور مخاطبین مورد نظر شما در این نمایشگاه های خارجی بسیار ضروری است.احتمال بازگشت سرمایه و موفقیت در این زمینه نهایتاً به توانایی جلب توجه مشتریان و انجام معاملات موثر در نمایشگاه ها بستگی دارد. بنابراین، اطمینان از حضور مشتریان موردنظر در نمایشگاه در جذب آنان بسیار حیاتی است.
همچنین، در نظر گرفتن قوانین مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده در کشور مقصد از اهمیت بالایی برخوردار است. آگاهی از این موارد به شما کمک میکند تا مخارج و هزینههای خود را به دقت برآورد کرده و بهطور دقیقتر برنامهریزی نمایید، تا بتوانید از فعالیتهای خود بهرهوری بیشتری را کسب کنید و به دستاوردهای موفقیتآمیزی دست یابید.
تأثیر شگفتانگیز غرفه سازی در نمایشگاههای خارجی را کوچک نشمارید. این غرفه، فرصت بی نظیری برای دیده شدن کسب و کار شما در بازارهای جهانی فراهم می کند. با ابتکار و خلاقیت در طراحی غرفه، میتوانید برند خود را به نحوی منحصر به فرد نمایش دهید تا در ذهن مشتریان به یاد مانده و جذابیت بازارهای بینالمللی را افزایش دهید.
با اتخاذ گام های هوشمندانه در فرآیند غرفه سازی، میتوانید یک پلان فروش و توسعه تجاری مناسب را برای کسب و کار خود اجرا کنید. این نه تنها به شما کمک می کند تا مشتریان بیشتری جذب کنید، بلکه امکان دستیابی به فرصت های جدید و همکاری با شرکت ها و افراد مختلف را نیز برای شما فراهم میکند.